Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Sztokholm z umową na automatyzację pierwszej linii metra

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Sztokholm z umową na automatyzację pierwszej linii metra
fot. Systra
Stolica Szwecji ma już kontrakt na opracowanie zupełnie nowej zautomatyzowanej linii metra. Firma Systra będzie odpowiadać za wdrożenie nowych technologii na szóstej – żółtej – linii. Połączy ona Älvsjö na południu z Fridhemsplan w środkowo-zachodniej części miasta.

Sztokholm planuje zupełnie nową linię metra. Powstać ma żółta linia, która będzie szóstą linią w mieście. Ma zostać udostępniona w 2034 roku. Trasa będzie poprowadzona całkowicie pod ziemią. Na odcinku ośmiu kilometrów powstanie sześć stacji Fridhemsplan, Liljeholmen, Årstaberg, Årstafältet, Östbergahöjden i Ęlvsjö. Całkowicie nowa linia metra między Fridhemsplan i Älvsjö połączy centrum i południe Sztokholmu. Zapewni nowe możliwości podróżowania z wygodnymi przesiadkami do innych środków transportu publicznego, a także odciąży T-Centralen i linię czerwoną.

Miasto szacuje, że z nowej linii będzie korzystało dziennie 75 tys. pasażerów. Budowa nowej linii powinna rozpocząć się jeszcze w tym roku. Natomiast nie tak dawno poinformowano, kto zajmie się wdrożeniem nowoczesnych systemów sterowania. – Będziemy wspierać Förvaltning för Utbyggd Tunnelbana, organizację odpowiedzialną za rozbudowę metra w Sztokholmie, we wdrażaniu wszystkich systemów tej nowej linii metra przez okres 9 lat – chwali się firma Systra.

Żółta linia będzie pierwszą w Sztokholmie, w której zastosowana zostanie jazda bez maszynisty z automatycznym systemem jazdy GoA4. Nowa linia zostanie wyposażona w drzwi peronowe, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów. Zaplanowano użycie krótszych pociągów (75 m w porównaniu do 145 m w pozostałej części sieci) zaż z częstszym kursowaniem, aby skrócić czas oczekiwania na stacjach.

Umowa ta obejmuje cały system ruchu, w tym tabor także kolejowy. Strategia, którą Systra realizuje w Szwecji od trzech lat, została potwierdzona tą umową, która jest doskonałą okazją do zademonstrowania naszej wiedzy, szczególnie w zakresie automatycznych systemów metra – mówi Lukas Lybeck Sköld, dyrektor szwedzkiego oddziału Systry.

Systra będzie współpracować z międzynarodowym zespołem technicznym, w tym ze specjalistami ds. automatyki ze Stanów Zjednoczonych. Zakres projektu obejmuje zaprojektowanie dokumentacji przetargowej, zdefiniowanie specyfikacji technicznych, zarządzanie integracją systemów i niwelowanie ryzyka w trakcie wdrażania projektu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Francja. Nancy uruchamia trolejbusy

Komunikacja

Francja. Nancy uruchamia trolejbusy

Przemysław Farsewicz 12 kwietnia 2025

Paryż otworzył trzecią w pełni automatyczną linię metra

Komunikacja

Paryż otworzył trzecią w pełni automatyczną linię metra

Przemysław Farsewicz 28 stycznia 2024

Metro bez obsługi. Czy jedzie z nami maszynista?

Mobilność

Metro bez obsługi. Czy jedzie z nami maszynista?

Jakub Dybalski 16 sierpnia 2017

KTP: Sokołowski i Halamek. Dwugłos o automatyce w metrze

Komunikacja

KTP: Sokołowski i Halamek. Dwugłos o automatyce w metrze

Roman Czubiński 24 października 2016

Zobacz również:

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Francja. Nancy uruchamia trolejbusy

Komunikacja

Francja. Nancy uruchamia trolejbusy

Przemysław Farsewicz 12 kwietnia 2025

Paryż otworzył trzecią w pełni automatyczną linię metra

Komunikacja

Paryż otworzył trzecią w pełni automatyczną linię metra

Przemysław Farsewicz 28 stycznia 2024

Metro bez obsługi. Czy jedzie z nami maszynista?

Mobilność

Metro bez obsługi. Czy jedzie z nami maszynista?

Jakub Dybalski 16 sierpnia 2017

KTP: Sokołowski i Halamek. Dwugłos o automatyce w metrze

Komunikacja

KTP: Sokołowski i Halamek. Dwugłos o automatyce w metrze

Roman Czubiński 24 października 2016

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5